dinsdag 20 september 2016

ZALMRISOTTO

Ik maak regelmatig risotto. Het is een heerlijk gerecht, wat weinig nodig heeft behalve goede ingrediënten. Je bereidt het in één pan en het is eenvoudig aan te passen op de hoeveelheid gasten. Al eerder maakte ik garnalenrisotto en paprikarisotto. Vandaag vul ik dat lijstje aan met deze lekkere zalmrisotto.



Ingrediënten (1 pers.)
125 gram zalmfilet
75 gram risottorijst
1 ui, fijngesnipperd
1 teentje knoflook, fijngesnipperd
0,5 chilipeper, fijngesneden en zonder zaadlijsten
0,4 liter bouillon 
handje doperwten
1 eetlepel crème fraîche


Bereidingswijze
Fruit de ui, de knoflook en de chilipeper even kort aan. Voeg de rijst toe en bak mee totdat de korrel glazig wordt. 

Voeg scheutje voor scheutje de bouillon toe totdat de rijst gaar is. Blijf goed roeren.

Snijd de zalm in blokjes en voeg samen met de laatste scheut bouillon toe aan de pan. Roer hierna ook de doperwten door de risotto samen met de crème fraîche. Breng op smaak met peper (en zout). Doe het vuur uit, de deksel op de pan en laat 1 à 2 minuten rusten.


Tips
De chilipeper kun je natuurlijk naar smaak toevoegen. Ben je niet zo'n fan van pittig, dan kun je hem er ook gewoon uit laten.

De hoeveelheid bouillon in dit recept is een indicatie van hoeveel je nodig hebt. Het kan iets meer of iets minder zijn. 

6 opmerkingen:

  1. Jumjum, risotto is zo lekker. Ik maak het meestal in de oven, lekker makkelijk ��

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel lekker risotto...en dit is een mooi kleurenpallet
    knap

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik al laatst voor het eerst risotto en ik vond het zo lekker! Met zalm erbij wordt het vast nog lekkerder :)

    BeantwoordenVerwijderen